‘Westerse moslims en de toekomst van de islam’ werd
geschreven door Tariq Ramadan. Het staat vast niet in de boekenkast van
integratieoptimist Leo Lucassen, maar is nog overal te koop. Met verwijzing naar de migratiegeschiedenis
van Nederland, blijft Lucassen maar beweren dat moslims uiteindelijk ook zullen
integreren. De geschiedenis lijkt hem gelijk te geven. Een groot deel van de
Volendamse bevolking stamt bijvoorbeeld af van Duitsers en joden. Ze zijn
opgegaan in de stevige Volendamse cultuur waar het hebben van een uitkering sterk veroordeeld
wordt.
De handleiding voor moslims gaat over de islamisering van
hun omgeving en keert zich resoluut tegen iedere vorm van integratie. Als
Lucassen het zou hebben gelezen, zou hij minder optimistisch kunnen zijn. Als
hij zijn blik over de grens zou richten, zou hij pessimistisch moeten worden
over de integratie. Nagenoeg overal ter wereld waar moslims zich hebben
gevestigd hanteren ze het eeuwenoude recept van islamisering en zijn daar
succesvol in.
Tariq Ramadan, berucht en beroemd is nauw verwant aan de
moslimbroederschap, hoewel hij die verwantschap in alle toonaarden blijft ontkennen. Vaardig liegen en 'double speak' is echter een kunst die voor Ramadan een tweede natuur is. In een in Engeland uitgegeven handleiding raadt hij moslimactivisten aan om termen te gebruiken die in de Europese cultuur een grote waarde hebben. ‘Spreek over recht en rechtvaardigheid, als je de sharia bedoelt’. En zo zijn er meer voorbeelden te geven van het verbergen van islamitische doelstellingen achter goed klinkende termen waarmee de niet islamitische samenleving misleid kan worden. De Franse onderzoeksjournaliste
Caroline Fourest heeft haar leven
nagenoeg gewijd aan de ontmaskering van Tariq Ramadan als islamfundamentalist
en betrapt hem voortdurend op leugens. Ramadan is in Frankrijk alleen onder
moslims populair. In Nederland is Anja Meulenbelt (godbetert) een fan van hem. Het
heeft even geduurd tot men hem in Nederland ook door had. Even was hij
integratieadviseur van de gemeente Rotterdam en hoogleraar aan de
Erasmusuniversiteit. Als integratieadviseur vond hij dat de vrijheid van
meningsuiting in Nederland te ver ging. Hij werd ontslagen en protesteerde daar
tegen.
In het boek van Ramadan ‘Westerse moslims en de toekomst van
de islam’, is het recept te vinden van hoe de islam overal ter wereld naar
dominantie streeft. Hij adviseert niet te integreren, maar hooguit economisch
te participeren. Nog beter zou hij het vinden om een eigen onderlinge economie
voor moslims na te streven. Het eerste deel van het recept is dus isolatie. Het
tweede deel van het recept betreft de islamisering zelf. Accepteer alles wat al
past binnen de leer van de islam, adviseert hij, en probeer te veranderen wat
daar niet in past. Neem deel aan oecumenische gesprekken, maar gebruik die
vooral om het eigen standpunt te verduidelijken. Wederzijdsheid is alleen van
toepassing binnen de islamitische gemeenschap. Ramadan is geen voorstander van islamitisch onderwijs. Lijkt positief, maar de bedoeling is dat moslimse leerlingen en hun ouders op andere scholen islamiserende invloed kunnen uitoefenen. Pas aan het einde van zijn boek komt
het uiteindelijke doel naar boven: de vernietiging van de op kapitalisme
gebaseerde Westerse cultuur.
In zijn boek hekelt hij de gematigde moslims. Zo gaat hij
bijvoorbeeld te keer tegen moslims die rente betalen (voor leningen of
hypotheken) en tegen imams die dat met fatwa’s rechtvaardigen. Tegenwoordig
kunnen moslims als ze dat willen halal-leningen krijgen en wordt dat gepropageerd.
Het boek van Ramadan is van groot belang om te kennen en te
begrijpen. De goede lezer herkent de manifestatie van de islam aan de hand van
de adviezen uit zijn boek. Hij zal herkennen dat overal waar moslims zijn, de
activisten als bestuursfluisteraars lokale en landelijke bestuurders proberen
te beïnvloeden. Het gaat om het beschermen van de eigen groep, het verkrijgen
van voorzieningen en subsidies, het beïnvloeden van het beleid, het zich keren
tegen islamofobie, het verkrijgen van posities binnen de Nederlandse
samenleving onder het mom van bestrijding van discriminatie, enzovoorts,
enzovoorts. Ook internationaal steunen islamitische landen de boodschap van
Ramadan en wordt Europa door hen onder druk gezet om de islam positief in beeld
te brengen.
Het moslimactivisme uit zich ook in de politiek. Terwijl
activisten besturen, instituties en dergelijke benaderen om een betere positie
voor de islam en moslims te verkrijgen, zijn het de landelijke en lokale
moslimse politici die proberen dat omgezet te krijgen in beleid. Ahmed Marcough
is daar het
opvallendste voorbeeld van en toch kon hij burgemeester van Arnhem
worden. De politie is duidelijk een doelwit van de islam. Het is gelukt om de
politie een islamvriendelijk gezicht te laten krijgen. Politie laat zich zien
in moskeeën en doet mee aan de iftar. Ook onderwijs behoort tot de doelwitten.
Hele schoolklassen gaan naar de moskee, zeggen daar de shahada op en leren de
voorgeschreven buigingen. De faculteiten die zich met menswetenschappen bezig
houden, de UVA als belangrijkste, zijn in feite al geïslamiseerd. Islamisering
is overal en wordt met geduld steeds verder uitgebreid. Links Nederland is
eveneens een doelwit omdat daar met 'slachtofferschap' het gemakkelijkst toegang wordt verkregen voor
islamgerelateerde ideeën.
Het boek ‘Westerse moslims en de toekomst van de islam’ is
een belangrijk, maar helaas te onbekend boek. Het lezen van het boek zou
verplicht dienen te zijn voor bestuurders, iedereen die in de media werkzaam
is, ambtenaren die integratie in hun pakket hebben, leerkrachten, docenten en werkgevers.
Hoe zullen de kleinkinderen van Leo Lucassen over een aantal
jaren terugkijken op hun grootvader?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten